Dagens outfit


I sälen fick jag inspiration till att pröva på något nytt, vidga mina vyer. Jag ska testa på modeblogging!
Jag börjar med outfiten under skidjackan, det gäller att vara fashionabel vid alla tillfällen!

image14image15

Här har jag då en vanlig vit polotröja - ett basplagg för alla skidåkare. Undertill har jag strumpbyxor från H&M och inneplagget mammelucker i vårens färg, blå.
Något man inte kan visa sig utan i år är självklart rånarluvan, den ska helst vara i stretchmaterial, en storlek för liten så att man får de där efterlängtade push-up kinderna. Men det går bra med den lite lösare varianten i fleese också.


Sedan är det ju viktigt att man har snygga ytterplagg också, jag publicerar här min favoritoutfit från resan - längdskideutstyrseln.

image16image17

Måste säga att av alla kläder jag äger så är stena-lineoverallen det jag är mest stolt över. Den är helt enkelt unik och mycket svår att få tag på om man inte känner någon som arbetar där. Själv kar jag fått den av mamma som hittade den på en secondhand och genast såg att det var min stil.
Mössan är från indiskas kollektion 1999.

Så, vad säger ni svenska folket? modeblogga eller inte modeblogga?

(erkänn att dagens-outfitbilderna ser ganska autentiska ut ändå?)


Kommentarer
Postat av: lina

asså gumman, det var bara så fashion!
Du passar verkligen i höjmidja, varför inte våga det i skolan. Jag gillar även den röda knäppnings anordningen på hjälmen, det lyfter verkligen hela looken till en helt annan nivå.
Så chict, du måste varit jagad av alla skidåkar hunkar.

2008-02-18 @ 21:22:17
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se
Postat av: Alva

Håller helt med Lina! Stena-Line är ju verkligen ett på retro-märke som man bör hålla utkik efter.

Btw, har inte du också undrat varför fjällstugor alltid är inredda med sånt där gult trä?

2008-02-19 @ 17:19:15
URL: http://alvasfloskler.blogg.se
Postat av: Zophya

Vafaaaaaaan!! Det var ju JAG som hittade overallerna! :((((((

2008-02-19 @ 17:23:55
Postat av: lina

gå in på min blogg, är ellens kommentar en diss?
Den är först på Lyxeftermiddag inlägget.

2008-02-20 @ 15:23:03
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se
Postat av: jessika

HAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHA osv i all oändlighet! jag har skrattat åt bloggen så jag fick ont i magen, men detta tar priset! MER MODEBLOGGNING, ELIN!

2008-07-16 @ 01:10:49
URL: http://fleurdepeche.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0