Sorgligt men sant


Mat, mat, mat.

Låter det inte vackert?! Jag har insett att mat är mer än föda för mig. Det är ett glädjeämne. För det första fastnar jag då och då för olika maträtter. Inte bara så att jag tycker att det är lite extra gott eller är lite mer sugen på det, utan jag blir genuint lycklig av att äta det. I de värre fallen kan det räcka med att tänka på dem.
Just nu är det falukorv,  hamburgare (fast i alla fall inte från snabbmatskedjor) och müsli (se, lite nyttig är jag allt).

Hamburgare är nog värst. Det har helt enkelt blivit en besatthet och har varit det i ungefär en månad. Jag har inte ätit det så ofta, men när jag gör det så blir jag verkligen glad! Jag sitter liksom och myser medan jag äter. Dessutom sitter jag och planerar långt innan när jag ska gå och köpa det.

Men på senaste tiden har jag sjunkit allt djupare i träsket. Numera räcker det med att gå till bamba så kan jag bli glad. Det har flera gånger hänt att jag ätit mig verkligen jättemätt. I bamba!

Vi har nämligen müsli med russin i och det har också blivit en mani. (hey, det rimmar!) Detta gör att hur jäkla mätt jag än är så ska jag fasen äta müsli också.
.
 

image6
 
.

När jag nyss var inne på en kompis (Linas) blogg så såg jag att hon bloggar lite om detox och hälsomat. Vilken kontrast.

Men jag har i alla fall en ursäkt. Det går i släkten. Min syster har nämligen samma problem som för mig och hamburgare fast med falaffel och kunde sitta och tänka på det hela lektioner när hon gick i skolan.

Nu ska jag gå och äta falukorv.


Kommentarer
Postat av: lina

haha jag ÄLSKAR våran musli. Konstigt att ingen annan förstår muslifetischens oanade höjder!
Min ironiska kommentar: Jag fattar dock inte hur både du och sofia kan vara utan underhudsfett när ni delar hamburger suget.
Btw (jäjäjä) hur går det med din vegetariska bana?

2008-02-07 @ 20:45:48
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se
Postat av: Amöba

Kött är mord! Fy fan för fläsk! Gå med i MIV, militanta internat-vegetarianer and join the dark side. (snart är jag nästan ensam bland alla köttätare, det kan bli läskigt) Erika tycker att jag är en mes som är vegetarian; vegan är det enda raka! Hm.. ost.

2008-02-08 @ 10:51:33
URL: http://alvasfloskler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0